Znowu szkolenie? – przecież byliśmy już na takich szkoleniach kilka razy.

Znowu szkolenie? – przecież byliśmy już na takich szkoleniach kilka razy.

Ciężko się z tym zgodzić, ponieważ zgodnie z cyklem Deminga ciągłe doskonalenie to kwintesencja świadomości jakości. Jeśli się coś zna, to zawsze można to poznać lepiej. Chociażby zastanowić się, czy być może od ostatniego szkolenia zmieniło się podejście do tematu. Sam trener może wnieść coś nowego, ponieważ każdy szkolący opiera się głównie na swoich doświadczeniach a i współuczestnicy szkolenia mają zawsze coś ciekawego do dodania.

Szkolenia to nie tylko czas na poznanie nowych tematów, aktualizacji wiedzy, którą posiadamy i stosujemy, ale przede wszystkim możliwość wymiany doświadczeń z innymi. Nawet kiedy jest to szkolenie wewnętrzne w ferworze codziennej walki o lepszą jakość nie mamy na to czasu lub możliwości.

Wiedza, którą zdobywamy na szkoleniach buduje nasza konkurencyjność na rynku pracy – oczywiście, to że brałem udział w szkoleniu i mam piękny dyplom to jedno – drugie, to umiejętne wykorzystanie wiedzy w praktyce.

Szkolenia inspirują – niejednokrotnie podczas szkoleń poruszamy tematy doskonale znane uczestnikom (np. ćwiczenie warsztatowe opieramy o konkretną reklamację, w której nie udało się znaleźć przyczyn źródłowych). Przebieg szkolenia i przekazane informacje sprawiają, że uczestnicy zaczynają myśleć nieszablonowo i prowadzą zgoła odmienne analizy niż do tej pory, w efekcie odnajdując prawdziwe przyczyny powstania i niewykrycie problemów. Wymiana doświadczeń prowadzi do wdrożenia szybkich i sprawdzonych działań korygujących.

Decydując się na konkretny model szkolenia warto zasięgnąć wsparcia konsultantów mających  doświadczenie w organizacji szkoleń personalizowanych. Firmy takie działają w oparciu o wieloletnią współpracę z doświadczonymi trenerami, którzy do każdego szkolenia podchodzą w pełni profesjonalnie. Jeszcze przed organizacją takiego szkolenia zbierany jest szczegółowy wywiad mający na celu lepsze poznanie oczekiwań klienta, co do samej treści szkolenia czy też sposobu jego przeprowadzenia. Podczas takiego wywiadu na pewno istotnym będzie przygotowanie takich informacji jak:

  • Oczekiwań klienta, czyli jakie informacje powinny zostać przekazane na szkoleniu. Proponowaną przez nas agendą zawsze można zmienić i położyć nacisk na konkretne tematy.
  • Procesy produkcyjne, które zachodzą u klienta – w celu doboru odpowiedniego tematu warsztatowego.
  • Doświadczenie uczestników w danym temacie- nie ma sensu szkolenia z Visual Basic osób, które wcześniej nie użytkowały arkuszy kalkulacyjnych.
  • Wydziały, z których wywodzą się uczestnicy szkolenia. Inaczej będzie wyglądało szkolenie MSA dla inspektora jakości, który ma znać ogólne zasady, a inaczej dla metrologów, którzy będą takie analizy nadzorować.
  • Problemy (jakościowe/ produkcyjne/ logistyczne) z którymi boryka się klient- szczególnie istotne przy realizacji szkoleń z zakresu 8D i problem solving – w takim przypadku zespołowi łatwiej się odnieść do problemów, które znają czy procesów, z którymi mają do czynienia na co dzień.

Wszystkie te informacje mają na celu „uszycie” szkolenia na miarę tak, aby doskonale wpisało się w nasze wymagania.

Bardzo często firmy organizujące szkolenia proponują również przeniesienie szkolenia z Sali konferencyjnej w fabryce w inne – spokojniejsze miejsce.

Szkolenie przeprowadzane na miejscu – w Sali konferencyjnej w fabryce klienta spowoduje, że właściwie nigdy zespół nie poświeci się w pełni na szkolenie. Nasze doświadczenia pokazują, że zawsze ktoś będzie miał akurat „pilny temat na produkcji” i wróci za „10 minut” niejednokrotnie nie wracając do końca szkolenia. Z drugiej strony szkolenie organizowane poza lokalizacją to dodatkowy czas związany z wynajęciem sali, organizacją cateringu itp. Dlatego istnieje możliwość wybrania opcji szkolenia „all inclusive”, gdzie niczym na wakacjach w słonecznej Turcji otrzymamy pełne wsparcie w wyborze miejsca szkolenia, zorganizowania cateringu czy noclegów dla uczestników, jeżeli zachodzi taka potrzeba.

 

Z myślą o rozwoju pracowników, Inkatom przygotował katalog szkoleń. Także na naszej stronie internetowej w zakładce Szkolenia – INKATOM Profesjonalny i rzetelny partner w biznesie znajdziesz propozycję szkoleń, które możemy zorganizować specjalnie dla Twojej organizacji. Poszukujesz szkolenia, którego nie ma w naszym katalogu lub chcesz porozmawiać, dopytać o konkretnych szkoleniach? Zapraszam do kontaktu. Nasi specjaliści chętnie pomogą. Wystarczy, że przekażesz nam swoje dane kontaktowe a my zajmiemy się resztą.

 

Informujemy, że używamy plików cookies w celu umożliwienia użytkownikom korzystania z wszystkich funkcjonalności oraz tworzenia anonimowych statystyk serwisu.
Oznacza to, że każdy ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza akceptację plików cookies.

Prosimy także o zapoznanie się z polityką prywatności, która zawiera wszystkie szczegółowe informacje z zakresu przetwarzania danych osobowych.
Zamknięcie komunikatu i/lub dalsze korzystanie z serwisu oznaczać będzie wyrażenie zgody na przetwarzanie danych zgodnie polityką prywatności.

×