„Szkolenie było spoko, nie mam uwag”
Każde nasze szkolenie kończymy ankietą, złożonej z kilku pytań dotyczących zarówno organizacji szkolenia, przygotowania trenera czy materiałów, ale również jego aspektów technicznych. Wyniki ankiety prezentujemy później do klienta, chcąc się chwalić tym, jak nas oceniają uczestnicy.
Przyjęliśmy szkolny system oceniania gdzie 1 to ocena najniższa a 5 najwyższa.
Prawie 78% uczestników naszych szkoleń oceniło je na 5, niespełna 20% na 4 a 2,5% na 3- jest to dla nas informacja o tym, że trzeba się ciągle doskonalić i stawiać poprzeczkę jeszcze wyżej.
Istotną dla nas jest ocena za poszczególne aspekty szkoleń, z której możemy dowiedzieć się, że większość uczestników uważa, że etap przygotowania szkolenia, jego organizacja odbyła się zgodnie z planem- to punkt, w którym poprzez ścisłą współpracę z klientem staramy się minimalizować niedogodności dla szkolonych.
Cieszy nas, że nasi trenerzy tworzą dobrą atmosferę na szkoleniach a dzięki swojemu praktycznemu doświadczeniu potrafią odpowiadać na zadane przez uczestników pytania.
Widzimy kilka elementów poprawy, które wdrożymy w nowym „sezonie szkoleniowym”- na pewno będziemy chcieli pracować and uatrakcyjnieniem materiałów szkoleniowych, czy też jeszcze bardziej dostosowywać zawartość szkoleń do konkretnych przypadków „z życia” naszych klientów.
Poza pytaniami zamkniętymi w ankiecie znajdują się pytania otwarte- to tam można podzielić się swoimi przemyśleniami w odniesieniu do szkolenia.
W odpowiedziach na pytanie o to co podobało się najbardziej uczestnicy informują o ciekawych przykładach z życia omawianych przez trenerów czy też swobodnej atmosferze szkolenia, która sprzyja przyswajaniu wiedzy. Uczestnicy potwierdzają również, że trenerzy szczegółowo omawiają omawiany temat i doceniają możliwość wymiany doświadczeń.
W pytaniu o to co uczestnikom nie podobało się najbardziej i co zmieniliby w szkoleniu ponad 50% odpowiedziała, że nic.
Uczestnicy chcieliby, żeby więcej czasu poświęcać na część warsztatową a czasem z racji ilości przerabianego materiału rozbić szkolenie na dwa dni (nie zawsze jest to możliwe ze względów leżących poza INKATOM)
98% uczestników szkoleń Inkatom uważa, że szkolenie będzie dla nich przydatne w ich codziennej pracy, co potwierdza nam, że w pełni realizujemy założony cel- uczyć praktycznie a nie tylko teoretycznie.
Naszych uczestników podpytujemy również o to w jakich obszarach chcieliby się dalej rozwijać- jakie szkolenia ich interesują.
Co ciekawe na pierwszym miejscu cały czas utrzymują się narzędzia problem solving, PPAP/VDA2 czy SPC i MSA czy SZJ
Szkolenia Inkatom to nie tylko możliwość zdobycia wiedzy o najnowszych aktualizacjach standardów branży w obszarach jakości, logistyki czy produkcji, ale również zdobycia informacji o swoim zespole- trenerzy w podsumowaniach szkoleń przekazują informacje pracy danej grupy, aktywności poszczególnych jej członków czy wyników części warsztatowej.